Petra Baeck over trendwatching

Trendwatching, of het detecteren van bewegingen in de samenleving, is een hefboom voor innovatie. In deze video legt Petra Baeck je uit hoe je dat op een systematische manier kunt aanpakken.

Indien een organisatie wil inzetten op maatschappelijke innoveren, kan ook trendwatching een mogelijke hefboom zijn. Trendwatching komt erop neer dat je gestructureerd naar buiten kijkt om trends – ofwel: bewegingen in de samenleving – in het vizier te krijgen.

Yves Larock (Kwadraet) gaat in dit vraaggesprek met marketeer en trendwatcher Petra Baeck in op de wijze waarop je trendwatching op een systematische manier kan aanpakken.

Wil je meer weten over trendwatching en maatschappelijk innoveren? Raadpleeg dan zeker de publicatie ‘Versterken – Maatschappelijk innoveren vanuit sociaal-cultureel perspectief’. Daarin vind je een verhelderende bijdrage van Yves Larock over het thema.

 

 

Laat wat van je horen

*