20. Maak een SWOT-analyse
Hoe haalbaar zijn de doelstellingen die je in het vorige Ding geformuleerd hebt? Heb je de nodige mensen in huis om dit waar te maken? Staat de afdeling er voldoende achter? Is er voldoende tijd beschikbaar om dit te realiseren? Is de motivatie voldoende groot om dit vol te houden?
Het letterwoord SWOT staat voor ‘Strengths, Weaknesses, Opportunities & Threats’. Het is een denkschema waarmee je dit soort vragen kunt onderzoeken.
Strengths staat voor interne sterktes: wat maakt ons blogproject realiseerbaar? Waar zijn wij goed in?
|
Opportunities staat voor externe kansen: welke veranderingen in de omgeving creëren kansen?
|
Weaknesses staat voor interne zwaktes: welke problemen zouden kunnen optreden?
|
Threats staat voor externe bedreigingen: welke veranderingen in de omgeving kunnen problemen opleveren?
|
OPDRACHT
Praat met de mensen achter de succevolle en minder succesvolle blogs die je in Ding 1 ontdekt hebt, of zet een mini-enquête op via mail. Welke problemen ondervinden zij? Hoe komt het dat hun blog al dan niet goed draait ? Wat voor hulp hebben ze nodig?
Deel je bevindingen als reactie op dit bericht.